Analogt utbud

  • Jag har störningar på mina analoga kanaler. Vad gör jag?

    Börja med att kontrollera att din antennkabel är riktigt ansluten i både antennuttaget och i tv:n. Vi rekommenderar att din antennkabel är som längst 5 meter och att du tar bort både T-kopplingar och förstärkare.

    Om problemet kvarstår så rekommenderar vi dig att testa en annan antennkabel, och om detta inte hjälper, ett annat antennuttag om det finns i din bostad!

    Hjälper inget av detta? Slå oss en signal! Du når oss på 0774-444 744, alla dagar 8-22.

  • Jag vill se både analoga och digitala kanaler! Går det?

    Absolut, det kan du! Koppla en antennkabel från antennuttaget i väggen till din digitalbox. Koppla sedan en annan antennkabel mellan boxen och din tv. När det är gjort kan du växla så mycket du vill mellan analoga och digitala kanaler!

    Har du en inbyggd box i din tv ska det finnas en knapp på din fjärrkontroll där du växlar mellan analoga och digitala kanaler. Om du är osäker på vilken knapp det är så kan du kontakta din tv-tillverkare eller kolla i tv-manualen!

  • Mitt analoga basutbud har uppdaterats, hur får jag tillgång till mitt nya utbud?

    Du behöver göra en kanalsökning i din tv. Kontrollera att du har en antennkabel kopplad till tv:n. Gå in i din tv-meny och välj automatisk kanalsökning. Om du har en platt-tv med inbyggd digitalbox behöver du välja att göra en analog sökning. Ta hjälp av manualen till din tv om det krånglar.

  • Hur gör jag för att se mitt analoga utbud?

    Analog-tv är enkelt! Koppla antennkabeln från vägguttaget till tv:n så får du direkt tillgång till basutbudet genom att göra en analog kanalsökning i din tv.

  • Hur säger jag upp mitt analoga utbud?

    Det analoga utbudet kan du avsluta genom att säga upp det avtal du har gällande analog tv. Om du bor i en förening eller hyresrätt där det analoga utbudet ingår, är det inte möjligt för dig att säga upp kanalerna.

  • Kan jag byta kanaler i mitt analoga utbud?

    Nej, det analoga basutbudet är en kollektiv lösning. Alla som bor i ditt hus eller är anslutna till samma stadsnät har tillgång till samma kanaler. Det är din fastighetsägare som bestämt vilka som ska ingå.

  • Vilka kanaler ingår i mitt basutbud?

    Vi har olika basutbud på olika orter och hos olika fastighetsägare. Enklast att ta reda på hur just ditt utbud ser ut, är att logga in på Mitt Sappa. Du kan också ringa till oss eller prata med din fastighetsägare.

  • Jag kan inte se de analoga kanalerna. Vad gör jag?

    Börja med att kolla att antennkabeln är rätt isatt i vägguttaget och i din tv. Om du fortfarande inte kan se de analoga kanalerna som ingår i ditt grundutbud, kan du testa att göra en kanalsökning i din tv. Ta hjälp av manualen för din tv.

    Ring oss om det fortfarande inte fungerar.