Frågor och svar

Vi hjälper dig med att svara på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svar på din fråga så är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.

Vanligaste frågorna 

  • Hur ska digitalboxen kopplas till tjänstefördelaren?

    Vi på Sappa rekommenderar att man kopplar digitalboxen direkt till tjänstefördelare med en nätverkskabel utan någon utrustning emellan. Detta för att garantera en 100% leverans av TV-signalen. För att veta i vilken LAN-port på tjänstefördelaren som digitalboxen skall kopplas till, kontakta kundtjänst på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. Vi rekommenderar inte att man använder sig av någon form av trådlös utrustning då vi inte kan garantera en bra TV-upplevelse.

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

    Läs mer
  • Kan jag använda Chromecast?

    Ja, du kan använda Chromecast med Sappa Play. Om du vill casta program genom Chromecast trycker du på ikonen i Sappa Play och väljer den Chromecast-enhet som du vill streama till. Tänk på att vara uppkopplad på samma nätverk som Chromecastenheten. 

    Leta efter dena ikon: 
    Chromecast

    Läs mer
  • Ingår C More's streamingtjänst om jag har ett C More paket?

    Ja, när du skaffar ett kanalpaket från C More får du även tillgång till samma utbud i C Mores app eller på cmore.se. Du kan aktivera totalt fyra enheter och streama på två stycken enheter samtidigt.

    Läs mer
  • Kan jag köpa TV från Sappa?

    För att se om vi kan leverera TV hem till dig kan du enkelt söka på din adress. Detta gör du genom att klicka på "sök adress" eller "se om du kan köpa". Du kan också kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Vad behöver jag för att komma igång med telefoni?

    När man skall komma igång med sin telefoni så behöver man ha en telefonibox kopplad till sin tjänstefördelare. Denna beställer man från oss i samband med att man beställer telefoni. Den kostar 395 kr som en engångskostnad. 

    Läs mer
  • Kan jag ha telefoni från Sappa?

    För att veta ifall du kan få fast telefoni från Sappa behöver du söka på din adress på hemsidan . Du kan också ringa oss på 0774- 444 744 så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Hur skaffar jag autogiro?

    Det finns två sätt att ansöka om autogiro från Sappa, antingen via autogiroblankett som du skickar in till Sappa eller så kan du ansöka via din internetbank. Du kan ladda ner vår autogiroblankett här

    Läs mer
  • Vad är en leveransavgift?

    En leveransavgift är en avgift vi tar ut för leverans av TV-tjänst inom vissa nät. Denna avgift debiteras månadsvis.

    Läs mer
  • När dras pengarna från kontot när man har autogiro?

    Det aviserade beloppet dras från ditt konto på förfallodagen som alltid är den sista dagen i månaden. Om den sista dagen är en helgdag så dras beloppet nästkommande bankdag. Saknas täckning på kontot vid förfallodagen testar vi alltid att dra en gång till dagen efter. Saknas täckning efter det andra försöket behöver du göra en manuell betalning av fakturan.

    Läs mer
  • Hur gör jag för att betala från en utländsk bank?

    Du kan betala från en utländsk bank. För att göra detta behöver du vårt IBAN-nummer. Det är IBAN: SE2350000000051641009330BIC och Swift: ESSESESS. Tänk på att de flesta bankerna tar ut en avgift för att genomföra en betalning mellan olika länder. Den avgiften står du för.

    Läs mer
  • Jag hittar inte min faktura?

    Mitt Sappa kan du se alla dina fakturor. Du kan också kontakta oss så skickar vi en kopia på din faktura till dig. 

    Läs mer

Behöver du hjälp med något annat?

  • Kan jag köpa TV från Sappa?

    För att se om vi kan leverera TV hem till dig kan du enkelt söka på din adress. Detta gör du genom att klicka på "sök adress" eller "se om du kan köpa". Du kan också kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Behöver jag ha ett bredbandsabonnemang för att ha IPTV?

    Nej, du behöver inte ha ett bredbandsabonnemang för att kunna ha IPTV från Sappa.

    Läs mer
  • Hur beställer jag en enstaka match (pay-per-view)?

    För att kunna beställa en PPV-match behöver du vara digital-TV-kund hos Sappa. Logga in på Mitt Sappa för att beställa en match eller kontakta oss så hjälper vi dig. Vi har rättigheter för flertalet matcher från Allsvenskan och SHL. Saknas din match? Då kan du istället välja ett kanalpaket från C More där alla matcher visas. 

    Läs mer
  • Hur utökar jag mitt TV-utbud?

    Du kan enkelt logga in via Mitt Sappa för att beställa fler kanaler eller kanalpaket. Vill du ha hjälp med att beställa kan du även kontakta oss så hjälper vi dig. Spana in hela vårt utbud här

    Läs mer
  • Vad är digital-TV?

    Med digital-TV får du bättre bild- och ljudkvalitet på dina kanaler och kan se flertalet av dem i HD-upplösning. För att få kanaler digitalt behöver du någon form av digitalmottagare, exempelvis en digitalbox eller TV-modul. När du har detta på plats har du även större möjlighet att utöka ditt TV-utbud med kanaler och kanalpaket från Sappa. 

    Läs mer
  • Vilka kanaler ingår i mitt basutbud?

    Våra basutbud skiljer sig beroende på vilken ort du bor på eller vilken förening du tillhör. Om du vill ta reda på vilket basutbud du har kan du enkelt logga in på Mitt Sappa eller kontakta oss så hjälper vi dig. Du kan också prara med din förening eller fastighetsägare. 

    Läs mer
  • Jag vill önska en kanal som inte finns i ert utbud

    Vi tar gärna emot ditt önskemål om nya kanaler då vi alltid vill utveckla våra tjänster och produkter. Kontakta oss så ser vi till att framföra ditt önskemål. 

    Läs mer
  • Hur byter jag kanaler i Sappa Fem och Sappa Tio?

    Du kan enkelt byta kanaler på Mitt Sappa där du också ser alla valbara kanaler du kan byta till. De nya kanalerna du väljer blir tillgängliga vid nästa månadsskifte. Behöver du hjälp med att byta kanaler kan du kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!