Behöver du hjälp med något annat?

Det står "ingen signal" eller "svag signal". Vad ska jag göra?

Felmeddelandet kan bero på flera olika saker. Följ våra tre steg nedan för att se om det kan lösa problemet. 

1. Börja med att kontrollera att din antennkabel är korrekt ansluten i både antennuttaget och i digitalboxen eller i din TV.

2. Kolla sedan så att du är inne på rätt källa, genom att klicka på ”meny” på fjärrkontrollen till din digitalbox. Om inte digitalboxens meny visas på TV-skärmen så har TV:n hamnat på fel källa och då behöver du byta detta via fjärrkontrollen till din TV. Står du på rätt källa, men fortfarande inte får upp menyn så kan du testa en annan videoutgång och en annan HDMI/scart-kabel.

3. Om problemet kvarstår så rekommenderar vi dig att testa en annan antennkabel eller testa ett annat antennuttag om det finns i din bostad. 

Fungerar det fortfarande inte? Kontakta oss så hjälper vi dig. 

Relaterade frågor

  • Vad är fabriksåterställning?

    När du gör en fabriksåterställning återställs digitalboxens inställningar till hur det var när du först fick boxen. Funktionen finns i samtliga av våra boxar och instruktioner finns i boxens instruktionsmanual. Om du vill ha hjälp att göra en fabriksåterställning, kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

    Läs mer
  • Det står "allvarligt fel" på min TV. Vad gör jag?

    När det står ”Allvarligt fel” på din TV så har digitalboxen tappat kontakten med den inkommande TV-signalen. Felmeddelandet låter allvarligare än vad det är. Det man kan testa själv är att starta om digitalboxen genom att dra ur strömkabeln i några sekunder och sedan sätta tillbaka den igen, tänk på att det kan ta en liten stund för boxen att starta upp efter en omstart. Om det inte vill komma igång efter omstart så kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!