Behöver du hjälp med något annat?

Hur gör jag en felanmälan?

Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

Relaterade frågor

  • Jag kan inte se alla kanaler i mitt utbud?

    Om du inte kan se alla kanaler i ditt utbud rekommenderar vi att du kontrollerar att ditt programkort sitter korrekt i din box eller TV-modul. Om du har en box rekommenderar vi att du gör en omstart av denna. Har du en TV-modul kan det vara bra att ta ur denna ur din TV och sätta i den på nytt.

    Läs mer
  • Det står "kortproblem" på min TV. Vad betyder det?

    När du får detta meddelande kan det vara bra att kontrollera att ditt programkort sitter i korrekt i din box. Det kan hjälpa att ta ut kortet ur boxen och prova att vända på det.

    Läs mer
  • Vad är fabriksåterställning?

    När du gör en fabriksåterställning återställs digitalboxens inställningar till hur det var när du först fick boxen. Funktionen finns i samtliga av våra boxar och instruktioner finns i boxens instruktionsmanual. Om du vill ha hjälp att göra en fabriksåterställning, kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Det står "allvarligt fel" på min TV. Vad gör jag?

    När det står ”Allvarligt fel” på din TV så har digitalboxen tappat kontakten med den inkommande TV-signalen. Felmeddelandet låter allvarligare än vad det är. Det man kan testa själv är att starta om digitalboxen genom att dra ur strömkabeln i några sekunder och sedan sätta tillbaka den igen, tänk på att det kan ta en liten stund för boxen att starta upp efter en omstart. Om det inte vill komma igång efter omstart så kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Det står "ingen signal" eller "svag signal". Vad ska jag göra?

    Felmeddelandet kan bero på flera olika saker. Följ våra tre steg nedan för att se om det kan lösa problemet. 

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!