Behöver du hjälp med något annat?

Får jag med allt som behövs för att komma igång?

När du beställer en digitalbox från oss får du med en strömkabel, HDMI/Scart-kabel, fjärrkontroll och batterier. Det du själv behöver skaffa är en antennkabel/nätverkskabel. Du kan skaffa detta via oss eller i en vanlig elektronikbutik.

Relaterade frågor

  • Jag har problem med inspelningar på min box?

    I de fall du upplever att boxen inte vill spela in överhuvudtaget rekommenderar vi att du gör en formatering av den hårddisk du har kopplad till din digitalbox. Du kan finna instruktioner för detta i instruktionsmanualen till digitalboxen. Observera att tidigare inspelningar du gjort raderas om du gör en formatering.

    Läs mer
  • Finns playtjänster tillgängliga i boxen?

    Nej, i dagsläget finns det inte tillgång till playtjänster (On Demand-tjänster) i Sappas digitalboxar.

    Läs mer
  • Hur ska digitalboxen kopplas till tjänstefördelaren?

    Vi på Sappa rekommenderar att man kopplar digitalboxen direkt till tjänstefördelare med en nätverkskabel utan någon utrustning emellan. Detta för att garantera en 100% leverans av TV-signalen. För att veta i vilken LAN-port på tjänstefördelaren som digitalboxen skall kopplas till, kontakta kundtjänst på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. Vi rekommenderar inte att man använder sig av någon form av trådlös utrustning då vi inte kan garantera en bra TV-upplevelse.

    Läs mer
  • Kan jag göra en egen lista som bara innehåller mina kanaler?

    Absolut! Du kan anpassa kanallistan som du vill, genom att skapa en favoritlista. Gå in i menyn och skapa en favoritlista med de kanaler du vill ha och vilken ordning du vill ha dem. Exakt hur du gör skiljer sig lite åt mellan de olika boxarna. Kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Vad är det för pinkod till de olika digitalboxarna?

    Pinkoden varierar mellan boxarna. Dilog DIP-701 och DCH-760 har pinkod 1111 och de andra boxarna från Sappa har pinkod 0000. Tänk på att du kan ändra koden själv och att det då är den pinkoden som gäller.

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!