Sveriges kundvänligaste företag

Vi pratar gärna med våra kunder, både via telefon, mail, chatt och sociala medier. När du ringer till oss svarar vi helt utan knappval och långa väntetider. Vi finns tillgängliga alla dagar, året om 8-22.

‌‌ 0774 - 444 744‌‌ hej@sappa.se‌‌ Chatta med oss

Vad kan vi hjälpa dig med?

Här samlar vi information om alla våra tjänster. Du finner även frågor och svar, aktuell driftinformation och nyheter.

Sök på kundservice

Sök till exempel efter "playtjänst" eller "digitalbox"

Vanligaste frågorna

  • Hur ska digitalboxen kopplas till tjänstefördelaren?

    Vi på Sappa rekommenderar att man kopplar digitalboxen direkt till tjänstefördelare med en nätverkskabel utan någon utrustning emellan. Detta för att garantera en 100% leverans av TV-signalen. För att veta i vilken LAN-port på tjänstefördelaren som digitalboxen skall kopplas till, kontakta kundtjänst på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. Vi rekommenderar inte att man använder sig av någon form av trådlös utrustning då vi inte kan garantera en bra TV-upplevelse.

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

    Läs mer
  • Kan jag använda Chromecast?

    Ja, du kan använda Chromecast med Sappa Play. Om du vill casta program genom Chromecast trycker du på ikonen i Sappa Play och väljer den Chromecast-enhet som du vill streama till. Tänk på att vara uppkopplad på samma nätverk som Chromecastenheten. 

    Leta efter dena ikon: 
    Chromecast

    Läs mer
  • Ingår C More's streamingtjänst om jag har ett C More paket?

    Ja, när du skaffar ett kanalpaket från C More får du även tillgång till samma utbud i C Mores app eller på cmore.se. Du kan aktivera totalt fyra enheter och streama på två stycken enheter samtidigt.

    Läs mer
  • Kan jag köpa TV från Sappa?

    För att se om vi kan leverera TV hem till dig kan du enkelt söka på din adress. Detta gör du genom att klicka på "sök adress" eller "se om du kan köpa". Du kan också kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Vad behöver jag för att komma igång med telefoni?

    När man skall komma igång med sin telefoni så behöver man ha en telefonibox kopplad till sin tjänstefördelare. Denna beställer man från oss i samband med att man beställer telefoni. Den kostar 395 kr som en engångskostnad. 

    Läs mer
  • Kan jag ha telefoni från Sappa?

    För att veta ifall du kan få fast telefoni från Sappa behöver du söka på din adress på hemsidan . Du kan också ringa oss på 0774- 444 744 så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Hur skaffar jag autogiro?

    Det finns två sätt att ansöka om autogiro från Sappa, antingen via autogiroblankett som du skickar in till Sappa eller så kan du ansöka via din internetbank. Du kan ladda ner vår autogiroblankett här

    Läs mer
  • Vad är en leveransavgift?

    En leveransavgift är en avgift vi tar ut för leverans av TV-tjänst inom vissa nät. Denna avgift debiteras månadsvis.

    Läs mer
  • När dras pengarna från kontot när man har autogiro?

    Det aviserade beloppet dras från ditt konto på förfallodagen som alltid är den sista dagen i månaden. Om den sista dagen är en helgdag så dras beloppet nästkommande bankdag. Saknas täckning på kontot vid förfallodagen testar vi alltid att dra en gång till dagen efter. Saknas täckning efter det andra försöket behöver du göra en manuell betalning av fakturan.

    Läs mer
  • Hur gör jag för att betala från en utländsk bank?

    Du kan betala från en utländsk bank. För att göra detta behöver du vårt IBAN-nummer. Det är IBAN: SE2350000000051641009330BIC och Swift: ESSESESS. Tänk på att de flesta bankerna tar ut en avgift för att genomföra en betalning mellan olika länder. Den avgiften står du för.

    Läs mer
  • Jag hittar inte min faktura?

    Mitt Sappa kan du se alla dina fakturor. Du kan också kontakta oss så skickar vi en kopia på din faktura till dig. 

    Läs mer
  • Kan jag få installationshjälp?

    I de flesta fall är det enkelt att installera vår utrustning och vi kan guida dig över telefon. Om du ändå vill ha hjälp att utföra installationen hemma kan vi rekommendera Hemfixare. Hemfixare är en partner till Sappa som kan hjälpa till med de flesta installationer i hemmet.

    Läs mer
  • Hur loggar jag in på Mitt Sappa?

    För att logga in på Mitt Sappa kan du antingen använda Mobilt BankID eller Sappa-konto.

    Läs mer
  • Kan jag överlåta mitt abonnemang till någon annan?

    Självklart kan du överlåta ditt abonnemang till någon annan. Så länge personen kan ha Sappa. När ett abonnemang överlåts följer eventuell bindningstid samt utrustning med till den nya kunden.

    Läs mer
  • Jag kan inte logga in på Mitt Sappa?

    Om du vet att ditt användarnamn och lösenord är korrekt, men ändå får ett felmeddelande får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Hur säger jag upp mitt abonnemang?

    För att säga upp ditt abonnemang behöver du kontakta oss så hjälper vi dig. När vi avslutar ditt abonnemang behöver du meddela oss dina personuppgifter/kundnummer och vilket abonnemang du vill säga upp. 

    Läs mer

Nyheter

Se trailers och läs om de senaste filmerna och serierna, sporthöjdpunkter, TV-tips och mycket mer.

Förhöret på Viasat
10 november, 2019
Premiärdags! Viaplay-originalet Förhöret är äntligen här. Ett danskt kriminaldrama i åtta delar. Se serien på Viasat!
Läs mer
Kanalomläggning 4-6 november 2019
4 november, 2019
4-6 november gör vi en kanalomläggning på Sappa. Läs mer här om hur det påverkar dig.
Läs mer
Gåsmamman säsong 4
2 november, 2019
Äntligen är publiksuccén Gåsmamman tillbaka på C More. Se trailern för säsong 4 här.
Läs mer
Äventyret Expeditionen
22 oktober, 2019
Se nya satsningen Expeditionen där sex kända personer ska bestiga ett 6 000 meter högt berg. Premiär 24 oktober.
Läs mer
Bergs drömkåk
19 oktober, 2019
Carina och Erik Berg har köpt sitt drömhus. Problemet är bara att det saknar tak, har hål i väggarna, byggställningar precis överallt, inget vatten och ingen toalett.
Läs mer
Vi söker en B2B-säljare!
14 oktober, 2019
Vill du vara med och bidra till att vi befäster positionen som Sveriges kundvänligaste aktör inom bredband och TV? Tänker du ”JA, det vill jag” så är du redan nu intressant för oss på Sappa.
Läs mer
Älska mig
11 oktober, 2019
Ikväll är det premiär för Josephine Bornebusch nya serie Älska mig. Se första avsnittet 11 oktober kl 21.45 på Viasat.
Läs mer
Damian Lewis: Spy Wars
10 oktober, 2019
Nytt dokudrama med Damian Lewis i sin första faktaroll. Serien avslöjar berättelserna bakom de senaste 40 årens mest fängslande och viktiga internationella spionoperationer.
Läs mer
Innan vi dör säsong 2
9 oktober, 2019
Äntligen är publik- och kriktersuccén Innan vi dör tillbaka med säsong 2. Se premiären med Adam Pålsson i huvudrollen på SVT den 13 oktober.
Läs mer
Vi söker en systemutvecklare!
8 oktober, 2019
Växande telekombolaget AB Sappa söker nu dig som brinner för systemutveckling och gillar att få saker att fungera.
Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!