Sveriges kundvänligaste företag

Vi pratar gärna med våra kunder, både via telefon, mail, chatt och sociala medier. När du ringer till oss svarar vi helt utan knappval och långa väntetider. Vi finns tillgängliga alla dagar, året om 8-22.

‌‌ 0774 - 444 744‌‌ hej@sappa.se‌‌ Chatta med oss

Vad kan vi hjälpa dig med?

Här samlar vi information om alla våra tjänster. Du finner även frågor och svar, aktuell driftinformation och nyheter.

Sök på kundservice

Sök till exempel efter "playtjänst" eller "digitalbox"

Vanligaste frågorna

  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör felanmälan genom att kontakta oss på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. Du kan också chatta direkt med oss på sappa.se. Vi svarar alla dagar, året om 8-22.

    Läs mer
  • Hur ändrar jag min bredbandshastighet?

    Du kan enkelt via Mitt Sappa ändra din bredbandshastighet eller se vilka hastigheter du har tillgång till. Du är självklart välkommen att kontakta oss på hej@sappa.se och 0774-444 744 om du hellre skulle vilja det. Vi finns tillgängliga alla dagar, året om kl. 8-22. Välkommen!

    Läs mer
  • Kan jag ha bredband från Sappa?

    För att veta ifall du kan få bredband från Sappa behöver du söka på din adress på sappa.se. Detta gör du genom att klicka på ”sök adress”. Du kan även ringa oss på 0774-444 744, alla dagar 8-22. När du gjort sökningen kan du se vilka bredbandshastigheter du har tillgång till.

    Läs mer
  • Hur kommer jag igång med mitt bredband?

    För att komma igång med ditt bredband så behöver du en nätverkskabel kopplad från din tjänstefördelare till din dator. I tjänstefördelaren finns det en LAN-port där bredbandet är aktiverat. För att få veta exakt vilken det är, ring till oss på 0774-444 744.

    Läs mer
  • Mitt bredband fungerar inte. Vad gör jag?

    Det första man kan testa är att starta om sin tjänstefördelare och router om man har en sådan. Vid låg eller ingen hastighet testa gärna att direktkoppla med en nätverkskabel mellan tjänstefördelaren och en dator och se hur det fungerar då. Hjälper inget av detta så ring till oss på 0774-444 744 så hjälper vi dig!

    Läs mer
  • Kan jag behålla mitt nummer?

    För att ta med dig ditt befintliga hemtelefon-nummer till Sappa så behöver du ange detta i din beställning till oss, ring gärna till oss på 0774-444 744 när du vill beställa telefoni så hjälper vi dig med detta. När man tar med sig sitt nummer från sin tidigare operatör så tar det 15 dagar.

    Läs mer
  • Vad gör jag om min telefon inte fungerar?

    Kontrollera att telefoni-dosan är inkopplad på rätt sätt, om den är det och ingen ton finns, kontakta oss på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. 

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör felanmälan genom att kontakta oss på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. Du kan också chatta direkt med oss på sappa.se. Vi svarar alla dagar, året om 8-22. 

    Läs mer
  • Vad behöver jag för att komma igång med telefoni?

    När man skall komma igång med sin telefoni så behöver man ha en telefonibox kopplad till sin tjänstefördelare. Denna beställer man från oss i samband med att man beställer telefoni. Den kostar 395 kr som en engångskostnad. 

    Läs mer
  • Kan jag ha telefoni från Sappa?

    För att veta ifall du kan få fast telefoni från Sappa behöver du söka på din adress på hemsidan . Du kan också ringa oss på 0774- 444 744 så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Hur skaffar jag e-faktura?

    För att skaffa e-faktura så anmäler du detta via din internetbank. När du söker efter oss så söker du efter Sappa eller AB Sappa. Följ instruktionen på skärmen. Har du ansökt om e-faktura får du en e-faktura i din internetbank nästa gång vi fakturerar.

    Läs mer
  • Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?

    Om fakturan inte är betald i tid så skickar vi en påminnelsefaktura! På din nästa faktura kommer vi även ta ut en påminnelseavgift på 60 kr.

    Läs mer
  • Avisering för autogiro?

    Nej. Enbart om din abonnemangskostnad ändras så kommer du få hem ett autogirobesked som visar vilket belopp som kommer dras från ditt konto. Ditt autogirobesked gäller därefter tillsvidare till dess att abonnemangskostnaden skulle ändras igen.

    Läs mer
  • Min första faktura är dyrare än jag trodde. Varför?

    Vi har förskottsfakturering på Sappa, vilket innebär att i till exempel mars betalar du för april, detta innebär att du betalar för en månad framåt i tiden. På den första fakturan betalar du från dagen du skaffade ditt abonnemang, till sista dagen i nästkommande fakturaperiod. Eventuella kostnader för utrustning och startavgift tillkommer på första fakturan.

    Läs mer
  • När får jag min faktura?

    Vi skickar alla fakturor från Sappa i mitten av månaden och de har förfallodatum den sista samma månad.

    Läs mer

Nyheter

Se trailers och läs om de senaste filmerna och serierna, sporthöjdpunkter, TV-tips och mycket mer.

Himmelsdalen på C More
19 maj, 2019
Den 30 maj har C Mores nya psykologiska thrillerserie premiär. Se Josefin Asplund oh Matthew Modine i huvudrollerna. Se trailer här.
Läs mer
Sappa lanserar Viasats Ultra HD-kanal
16 maj, 2019
Sappa lanserar tillsammans med Nordic Entertainment Group (NENT Group) Viasats Ultra HD-kanal för att ge våra tittare en ännu bättre bild- och ljudupplevelse.
Läs mer
Alex - säsong 2
12 maj, 2019
Gillade du första säsongen av ALEX? Missa då inte säsongspremiären av det internationella succédramat den 24 maj på Viasat.
Läs mer
Hockey-VM på SVT
6 maj, 2019
Herrarnas ishockey-VM avgörs 10-26 maj i Bratislava och Košice i Slovakien. Blir det en tredje raka VM-titel för Tre Kronor? Se mästerskapen på SVT.
Läs mer
Lailaland tillbaka med ny säsong
3 maj, 2019
Lailaland är äntligen tillbaka i TV-rutan igen! Den 6 maj är det premiär för den tredje säsongen med Laila Bagge och hennes galna familj.
Läs mer
Nu frivisar vi BBC-paketet
30 april, 2019
Är du nyfiken på de senaste nyheterna, eller gillar du dokumentärer och serier? 1-31 maj får du chansen att titta på hela BBC-paketet helt kostnadsfritt.
Läs mer
SOS Sverige - nytt program!
27 april, 2019
”SOS 112, vad har inträffat?” Så inleds ett samtal var tionde sekund i Sverige. Följ operatörerna på SOS Alarm i en hel säsong. Premiär 29 april.
Läs mer
Hostile Planet med Bear Grylls
25 april, 2019
Hostile Planet är en banbrytande naturserie som tittar närmare på några av Jordens mest ogästvänliga miljöer. Se premiären 28 april på National Geographic.
Läs mer
Enkelstöten på C More
16 april, 2019
Den 23 april har Enkelstöten säsong 2 premiär på C More. Sissela Kyle och Lotta Tejle är tillbaka för en ny stöt!
Läs mer
Viaplay-originalet Straight Forward
15 april, 2019
Ett humoristiskt svindleridrama från Köpenhamn till Queenstown. Låter det intressant? Missa inte premiären 17 april.
Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!