Sveriges kundvänligaste företag

Vi pratar gärna med våra kunder, både via telefon, mail, chatt och sociala medier. När du ringer till oss svarar vi helt utan knappval och långa väntetider. Vi finns tillgängliga alla dagar, året om 8-22.

‌‌ 0774 - 444 744‌‌ hej@sappa.se‌‌ Chatta med oss

Vad kan vi hjälpa dig med?

Här samlar vi information om alla våra tjänster. Du finner även frågor och svar, aktuell driftinformation och nyheter.

Sök på kundservice

Sök till exempel efter "playtjänst" eller "digitalbox"

Vanligaste frågorna

  • Kan jag använda C More's streamingtjänst utomlands?

    Ja, du kan använda ditt konto fritt inom EU.

    Läs mer
  • Hur kommer jag igång med Viaplay?

    För att komma igång med Viaplay behöver du skapa ett konto på signup.viaplay.se/sappa. När du registrerar dig behöver du använda ditt kundnummer hos Sappa och därefter anger du din e-postadress. Efter att du aktiverat Viaplay kommer tjänsten igång efter kl 16 nästkommande vardag.

    Läs mer
  • Vad är fabriksåterställning?

    När du gör en fabriksåterställning återställs digitalboxens inställningar till hur det var när du först fick boxen. Funktionen finns i samtliga av våra boxar och instruktioner finns i boxens instruktionsmanual. Om du vill ha hjälp att göra en fabriksåterställning, kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Finns playtjänster tillgängliga i boxen?

    Nej, i dagsläget finns det inte tillgång till playtjänster (On Demand-tjänster) i Sappas digitalboxar.

    Läs mer
  • Hur ska digitalboxen kopplas till tjänstefördelaren?

    Vi på Sappa rekommenderar att man kopplar digitalboxen direkt till tjänstefördelare med en nätverkskabel utan någon utrustning emellan. Detta för att garantera en 100% leverans av TV-signalen. För att veta i vilken LAN-port på tjänstefördelaren som digitalboxen skall kopplas till, kontakta kundtjänst på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. Vi rekommenderar inte att man använder sig av någon form av trådlös utrustning då vi inte kan garantera en bra TV-upplevelse.

    Läs mer
  • Hur kommer jag igång med mitt bredband?

    För att komma igång med ditt bredband så behöver du en nätverkskabel kopplad från din tjänstefördelare till din dator. I tjänstefördelaren finns det en LAN-port där bredbandet är aktiverat. För att få veta exakt vilken det är, ring till oss på 0774-444 744.

    Läs mer
  • Mitt bredband fungerar inte. Vad gör jag?

    Det första man kan testa är att starta om sin tjänstefördelare och router om man har en sådan. Vid låg eller ingen hastighet testa gärna att direktkoppla med en nätverkskabel mellan tjänstefördelaren och en dator och se hur det fungerar då. Hjälper inget av detta så kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Vad behöver jag för att komma igång med telefoni?

    När man skall komma igång med sin telefoni så behöver man ha en telefonibox kopplad till sin tjänstefördelare. Denna beställer man från oss i samband med att man beställer telefoni. Den kostar 395 kr som en engångskostnad. 

    Läs mer
  • Kan jag ha telefoni från Sappa?

    För att veta ifall du kan få fast telefoni från Sappa behöver du söka på din adress på hemsidan . Du kan också ringa oss på 0774- 444 744 så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Hur skaffar jag autogiro?

    Det finns två sätt att ansöka om autogiro från Sappa, antingen via autogiroblankett som du skickar in till Sappa eller så kan du ansöka via din internetbank. Du kan ladda ner vår autogiroblankett här

    Läs mer
  • När dras pengarna från kontot när man har autogiro?

    Det aviserade beloppet dras från ditt konto på förfallodagen som alltid är den sista dagen i månaden. Om den sista dagen är en helgdag så dras beloppet nästkommande bankdag. Saknas täckning på kontot vid förfallodagen testar vi alltid att dra en gång till dagen efter. Saknas täckning efter det andra försöket behöver du göra en manuell betalning av fakturan.

    Läs mer
  • Hur gör jag för att betala från en utländsk bank?

    Du kan betala från en utländsk bank. För att göra detta behöver du vårt IBAN-nummer. Det är IBAN: SE2350000000051641009330BIC och Swift: ESSESESS. Tänk på att de flesta bankerna tar ut en avgift för att genomföra en betalning mellan olika länder. Den avgiften står du för.

    Läs mer
  • Jag hittar inte min faktura?

    Mitt Sappa kan du se alla dina fakturor. Du kan också kontakta oss så skickar vi en kopia på din faktura till dig. 

    Läs mer
  • Hur skaffar jag e-faktura?

    Du skaffar e-faktura via din internetbank. Fyll i "AB Sappa" som företagsnamn och efterfrågas ditt kundnummer hittar du det på din senaste faktura eller inne på Mitt Sappa

    Läs mer
  • Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?

    Om fakturan inte är betald i tid skickar vi en påminnelsefaktura. Då tillkommer även en påminnelseavgift på 60 kr på din nästkommande faktura.

    Läs mer
  • Får jag någon avisering om jag har autogiro?

    Nej, det är enbart om din abonnemangskostnad ändras som vi skickar hem en avisering till dig. Där kan du se vad det nya beloppet vi drar från ditt konto kommer att vara. Ditt autogirobesked gäller därefter tillsvidare till dess att abonnemangskostnaden skulle ändras igen.

    Läs mer
  • Min första faktura är dyrare än jag trodde. Varför?

    Vi har förskottsfakturering på Sappa, vilket innebär att du betalar för en månad framåt i tiden. På den första fakturan betalar du från dagen du skaffade ditt abonnemang, till sista dagen i nästkommande fakturaperiod. Eventuella kostnader för utrustning och startavgift tillkommer på din första faktura. 

    Läs mer
  • När får jag min faktura?

    Vi skickar alla fakturor från Sappa i mitten av månaden och de har förfallodatum den sista samma månad.

    Läs mer

Nyheter

Se trailers och läs om de senaste filmerna och serierna, sporthöjdpunkter, TV-tips och mycket mer.

Falsterbo Horse Show
8 juli, 2019
Det är sommarens stora svenska fest för ridsport. Se Falsterbo Horse Show 12-14 juli på SVT.
Läs mer
Sim-VM på SVT
5 juli, 2019
Mellan 12-28 juli är det dags för sim-VM på SVT. Följ vårt medaljhopp Sara Sjöström i jakten på medalj. Se tv-tider här.
Läs mer
Swedish Open på Eurosport
3 juli, 2019
Den 15-21 juli kan alla tennisälskare följa sommarens hetaste tennisturnering i Sverige, Swedish Open på Eurosport.
Läs mer
Basket-EM 2019
24 juni, 2019
Mellan 27 juni - 8 juli pågår basket-EM för våra svenska damer. Se TV-tider och spelschema här.
Läs mer
Sommar med Ernst
22 juni, 2019
Den 27 juni är det premiär för en ny säsong av Sommar med Ernst på TV4. Årets projekt blir en stilig, gammal bondgård på Österlen.
Läs mer
Den blomstertid nu kommer
18 juni, 2019
Se den svenska succéfilmen Den blomstertid nu kommer. Premiär på C More den 22 juni.
Läs mer
Afrikanska Mästerskapen 2019
17 juni, 2019
Nyfiken på att se Afrikanska Mästerskapen? Ta del av matcherna 21 juni-19 juli på C More och Sportkanalen.
Läs mer
Sappa i Boden
11 juni, 2019
Bor du i Boden och har fått oss som ny TV- och bredbandsleverantör? Välkommen! Här hittar du all information om vad du behöver göra för att få tillgång till dina kanaler.
Läs mer
Sommarlov på Barnkanalen
3 juni, 2019
Den 10 juni är det äntligen premiär för Sommarlov på SVT! Barnprogrammet visas varje dag hela sommaren och bjuder på massa roliga program, serier och musik.
Läs mer
Riviera säsong 2
3 juni, 2019
Första säsongen blev en internationell succé. Nu är Julia Stiles och Lena Olin tillbaka igen i Riviera säsong 2 på C More med premiär 4 juni.
Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!